vrijdag 17 november 2017

Gereedschapsrol

De gereedschapsrol is al even klaar en afgelopen week heeft hij zelfs al een reparatie ondergaan. 

De opdracht was om het grondpatroon over te nemen en vervolgens de deelpatronen tekenen. En als de deelpatronen klaar zijn, kan het leer gesneden worden. En er moest bedacht worden op welke manier we de rol willen laten sluiten. 

Ik kies voor 2 kleuren leer en 2 D-ringen en een riempje om de rol te sluiten. 




Ook bij deze opdracht moet er geschalmd worden, oefening baart kunst nietwaar?
Daarna krijgen we opdracht om op een bepaalde manier de vakken te stikken, waardoor we regelmatig aan- en afhechten. Ik vind het nog best lastig om recht te stikken. Mijn huishoudnaaimachine heeft een ingebouwde naaitafel waar het werkstuk op ligt, bij een machine met vrije arm (die we voor de tassen gebruiken) moet je zelf je werkstuk ondersteunen,  een totaal andere manier van stikken. 




Maar goed, het is ons tweede werkstuk en we zijn er om te leren, dus mag het best nog op een niveau zijn waar nog ontwikkeling in zit ☺️. 

Als de rol klaar is, neem ik hem direct in gebruik. Toch wel handig om het gereedschap op deze manier bij elkaar te hebben. 




Na een paar weken, blijkt het stiksel waarmee de sluiting vast zit toch niet goed te zijn. Tijdens een andere opdracht herstel ik de schade, zodat de rol weer goed gesloten kan worden. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten