woensdag 2 november 2016

Oefenen met de Scan n Cut

Onlangs heb ik een leuke workshop voor m'n Scan n Cut gevolgd. (Voor de leken onder ons: een Scan n Cut is een snijplotter.) We werkten met papier/karton, flex- en flockfolie (voor strijkapplicaties op textiel),  stickermateriaal en met sjabloonfolie voor het etsen van glas (eerder heb ik dit ook al eens laten zien). 

Ondertussen gebruik ik de plotter ook voor het uitsnijden van de patroondelen die ik voor mijn costumiere opleiding op 1/2 en 1/4 schaal moet tekenen. 

Om nog wat verder te oefenen met flex- en flockfolie heb ik voor mijn neefje en nichtje twee nieuwe projecten bedacht. 

Ons neefje is fan van de Ninja Turtles, en dan vooral van Leonardo. Ik heb een foto van Leonardo omgezet naar snijbestand en dit vervolgens gesplitst in meerdere lagen om hem in kleuren te kunnen opbouwen. Deze applicatie komt op een basis t-shirt van een bekend warenhuis. Voor de achterkant van het t-shirt heb ik een bijpassende tekst gemaakt. 




Zijn zus heeft sinds kort een paardrij-outfit en het shirtje kon nog wel wat opsmuk gebruiken. Daarvoor heb ik dit paard gemaakt. 



Ik ben supertrots en de kids super blij. 

Wat een heerlijk en veelzijdig apparaat is dit toch ☺️  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten