vrijdag 4 november 2016

Tas op maat

Mijn vader vroeg of ik voor zijn gehoorapparatuur een tasje kon maken zodat de drie losse tasjes/zakjes bij elkaar vervoerd kunnen worden. 


Ik heb de maten ruim opgemeten en een proefmodelletje gemaakt, maar die was veel te groot. Daarom heb ik de apparatuur opgehaald en nogmaals gemeten, maar nu krap om het geheel heen. 

Vervolgens was de materiaalkeuze aan de beurt: ik had nog geplastificeerde katoen liggen, maar die vond ik te meisjes-achtig, er lag nog fleece maar dat vond ik niet mooi genoeg en toen zag ik leer en kurk. Het leer is erg soepel en zou ik nog goed moeten verstevigen (daarbij had ik daar iets anders voor in petto), het kurk is nieuw materiaal voor mij en dit project vond ik een mooie gelegenheid om hier eens mee te werken. Dus.. het is kurk geworden. 

Naturel kleur aan de buitenkant, licht groen aan de binnenkant. Keren was lastig, dus heb ik de bovenkant 'verkeerd-om' gestikt. Omdat de apparatuur hier lag, kon ik elke keer passen en aanpassen totdat ik tevreden was. Ik vind het mooi materiaal maar de verwerking vraagt nog wel wat oefening. 


En natuurlijk hangt m'n label er ook aan ☺️




Geen opmerkingen:

Een reactie posten