maandag 6 juni 2016

Shirts bedrukken

Sinds een paar maanden heb ik een plotter: de Brother scan n cut. Door omstandigheden heeft hij de eerste paar maanden in de kast gestaan, maar vorige week kreeg ik een leuke opdracht voor het bedrukken van een t-shirt en sweater. De tekst was bekend en er moest een stoere afbeelding bij. 

Het ontwerp was redelijk snel gemaakt maar toen moest het nog worden omgezet naar een snijbestand. Dat was nog even een bevalling. Uiteindelijk ben ik met Inkscape gaan stoeien en met wat tips van andere gebruikers is het gelukt. Vervolgens heb ik eerst een proefje gemaakt om te kijken hoe het patroon gesneden zou worden en welke uitsnedes ik moest verwijderen. Daarna op origineel formaat (ca 30x30 cm) uitgesneden. 
Bij mijn lerares Carla Raaijmakers (van Modevakschool Ma-Jo-La: http://www.ma-jo-la.nl/) heb ik de folies met een strijkpers op de shirts geperst. Dat ging een stuk makkelijker en beter dan wanneer ik het met het normale strijkijzer had moeten doen. Tjonge: weer een apparaat aan mijn verlanglijstje toegevoegd. Mijn kamer wordt echt te klein ☺️. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten