zondag 1 februari 2015

Respectvol boodschappen doen.

'Respectvol boodschappen doen'? Ja, laten we met elkaar wat beter voor onze wereld zorgen. Mijn ouders zijn van vóór de 'plastic tasjes'-generatie. Laten we ervoor zorgen dat onze kinderen/kleinkinderen van ná het 'plastic tasjes tijdperk' zijn. En dat is niet eenvoudig.

Zonder tas op stap en dan in de winkel een plastic tas mee krijgen voor je inkopen? Zelfs op de markt is het gemeengoed geworden. Ik moet altijd erg mijn best doen om zonder plastic tasje thuis te komen. Maar mijn eigen tas gaat elke keer weer mee en daar is nu een nieuw model aan toegevoegd. 


In één van mijn favoriete patroonboeken, Zo Geknipt deel 2, staat een patroon voor een stoffen draagtasje. Klein opvouwbaar dus makkelijk mee te nemen in jas of tas. 


Het tasje zit in no-time in elkaar en door stofcombinaties is ie toch elke keer weer anders. Ik ben fan. 


Dit tasje is voor de boodschappen die niet in de 'gewone' boodschappentas passen. Over de 'gewone' boodschappentas vind je hier meer.

1 opmerking: