dinsdag 24 februari 2015

Toilettasje annex ...

Dit jaar doe ik mee met de Sew along van fans van de boeken Zo geknipt en Zo geknipt 2. Elke maand staan 1 of meerdere projecten op het programma. Vorige maand was dat het stoffen 'plastic'tasje. Ik schreef daar hier meer over.

Deze maand was het patroon van toilettas en make-uptasje aan de beurt. 


(Buitenkant)

Ik maakte de grote versie van geplastificeerde katoen aan de buitenkant en PUL aan de binnenkant (een niet-vochtdoorlaatbare stof die ik heb ontdekt als materiaal om luierbroekjes of -wikkels van te maken - een voorbeeld daarvan zie je hier).




(Binnenkant)

Het was geen makkie omdat de stof niet lekker onder de machine doorliep, maar de aanhouder wint en ik ben erg content met het eindresultaat. 


Ondertussen heeft het tasje een nieuwe eigenaar gekregen. Mijn nichtje is de trotse bezitter geworden. En of ze het als toilettas gaat gebruiken, etui, of anderszins ... Eigenlijk maakt dat niet uit. Uit de diverse berichtjes van mijn mede-naaisters is gebleken dat het een veelzijdig tasje is. Op naar het volgende project. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten