zondag 30 november 2014

Tall meets small

Voor mijn opleiding moest ik rokjes tekenen op ¼ schaal. Van cirkelrok tot achtbanenrok met daarbij ook nog plooirokjes. Leuk om te doen en te weten hoe ze te tekenen, maar dan wil ik ook weten of ik ze ook kan maken. Mijn nichtje van 2 was model hiervoor. Mijn blog over dit project vind je hier.

Omdat ik ook erg graag tassen maak, wilde ik bij de rokjes een passend tasje maken. Zo Geknipt is een fijn boek waar leuke tassen en tasjes in staan. De Menina is het kindertasje bij uitstek maar die heb ik al een paar keer gemaakt en dus wilde ik nu iets anders. Een andere tas (Dubbelzijdig) is ook erg leuk, maar veel te groot voor een hééél klein 2 jarig meisje. Ik heb daarom het patroon verkleind tot ongeveer 60% van het origineel. Om goed te kunnen laten zien wat het verschil is, heb ik ook het origineel gemaakt met dezelfde stofcombinatie.
Zie hier het resultaat:


En de naam zegt het al ... je kunt de tas aan twee kant gebruiken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten