vrijdag 13 oktober 2017

Een’ Bionic Gear Bag’ avontuur

Het avontuur begon op 6 maart. Mijn vriendin vroeg of ik zin had om samen met haar aan een project te werken: ze wilde een Bionic Gear Bag maken. 



We hadden geen deadline en omdat ik ook nog examen ging doen voor mijn costumiere-opleiding was onze tijd beperkt. 

We kochten het patroon en op 12 mei zijn we begonnen met het uitpluizen van de patroondelen. Omdat de beschrijving in het Engels is en de maten in inches worden gegeven, was het puzzelen wat we nodig hadden. Daarbij wilde mijn vriendin haar tas groter maken dus werd er ook flink nagedacht waar de extra centimeters bijgeknipt moesten worden. Maar aangezien het resultaat er mag zijn, is dit natuurlijk gelukt. Na het tekenen van de patronen  hebben we  de stof geknipt en verstevigd. En toen begon het echte werk. De ritsen werden ingezet en de ritsvakjes dichtgestikt. 

We hebben allebei behoorlijk wat ervaring met de naaimachine, dus we keken niet echt naar de beschrijving. Niet slim, bleek achteraf want we hadden het toch niet helemaal in elkaar gezet zoals de bedoeling was waardoor we bij het inzetten van de zij-panelen in de knoei kwamen en eerder werk moesten uithalen. Maar zoals iedereen, die vaak achter de naaimachine zit, weet, is het tornmesje onze grootste vriend ☺️. 

Het inzetten van de zij-panelen ging daarna een stuk beter, alhoewel ik het vanaf dat moment een lastig project vond. Veel lagen stof, lastig vast te klippen, lastig doorheen te komen. Echter het lastigste moest nog komen: het biaisband langs de zijkant. Ook hier deed het tornmesje goede diensten, maar uiteindelijk lukte het dan toch. 

En vandaag moest het laatste biaisband met de laatste rits eraan vast. En toen begon het eindelijk ergens op te lijken. We zagen dat het eind in zicht kwam en hebben flink doorgewerkt om de tas af te krijgen. En nu zijn ze dan eindelijk af. We zijn supertrots op het eindresultaat. Ik hou het voorlopig even voor gezien, maar m’n vriendin heeft de smaak te pakken en heeft er nog een paar op haar to-do-lijstje gezet. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten