vrijdag 19 september 2014

Hemdje

Vanmiddag even een hemdje voor m'n zoon in elkaar gezet. Wat nieuwe technieken uitgeprobeerd en ik ben weer dik tevreden. Voorheen maakte ik het hemdje volledig met de naaimachine. De naden stikte ik door met een stikkende zigzag, het elastiek in hals en armsgaten spelde ik op 4 punten vast en zette ik er ook met stikkende zigzag op. Daarna omvouwen en nogmaals met stikkende zigzag doorstikken. Nu heb ik alleen de naden met de naaimachine gedaan, de rest met de coverlock (en voor het elastiek gebruik gemaakt van een elastiekvoetje). Het was even puzzelen maar als je eenmaal weet hoe, dan is het een fluitje van een cent. Het zou alleen zoveel makkelijker zijn als het elastiekvoetje een markering heeft zodat je weet op welke spanning je hem zet, dan hoef je dat de volgende keer niet weer opnieuw uit te vogelen. Dat heb ik dus maar even naar de fabrikant gemaild, ben benieuwd naar hun reactie. 

Mijn zoon wilde het hemdje direct uitproberen, vooral of hij hem zelf aankreeg, de anderen zijn echt wat aan de smalle kant geworden, de foto maken was nog even gedoe maar uiteindelijk is het toch gelukt.


Een van m'n laatste 'oude' labeltjes erin gezet. Binnenkort ben ik de trotse eigenaar van hele mooie nieuwe. Mijn banner is alvast een voorproefje van nog meer moois. En hier nog een tipje van de sluier:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten