zondag 20 juli 2014

Een zomers trio



De dames in het gezin van mijn broertje zijn allemaal jarig in juli en dat vieren ze samen. Voor elk van hen heb ik iets gemaakt. 

De viooltas van mijn zoon heeft een zusje gekregen. 

Toen ik de stof maanden geleden liet zien, meldde mijn broertje dat die ook wel iets voor zijn dochter zou zijn. En aangezien er nog een restje stof was, ben ik maar weer eens aan het tekenen gegaan. Het plan was eerst een 'portrait' tas te maken, maar daarvoor was niet voldoende stof. Met het betere knip- en plakwerk is er een 'landscape' model ontstaan, met een binnenvakje om
kleine spulletjes snel terug te kunnen vinden. De tas is met veel plezier ontvangen en qua grootte direct getest. Alles past erin. 



Voor de jongste van het stel had ik nog iets in voorraad. Dat is luxe! Begin dit jaar heb ik een ander restje stof weggewerkt en had ik een paar mogelijke dametjes in gedachten als nieuwe eigenaar. Het is m'n jongste nichtje geworden. 


Voor mijn schoonzus heb ik een etui voor de haaknaalden gemaakt. Ze is haar voorraad haaknaalden aan het uitbreiden en wat is er dan handiger om iets te hebben om ze overzichtelijk in op te bergen. Het leukste vond ik om te horen dat ze had bedacht dat een dergelijk etui wel handig zou zijn ☺️.


Voor de ingewijden onder ons: het tasje voor de jongste is het Meninatasje, de instrumententas is een beetje van de tas met verzonken rits, een beetje van Menina en heel veel van mezelf. Het etui is van eigen hand, maar door Sanne en Riet gaat me dit steeds beter af. 

Ik ben blij met het resultaat en geniet nog na van de reacties van de familie. 

1 opmerking:

  1. Leuk dat je anderen zo blij kunt maken met je eigen creaties en ook leuk dat je zoveel inspiratie kunt halen uit Zo Geknipt!

    BeantwoordenVerwijderen